do kasy suma: 0,00 zł
Kategorie blog
Co jeść na redukcji tkanki tłuszczowej? Praktyczne wskazówki dla początkujących 0
Co jeść na redukcji tkanki tłuszczowej? Praktyczne wskazówki dla początkujących

Szczupła sylwetka to synonim atrakcyjności i zdrowego stylu życia. Coraz więcej osób dąży do pozbycia się zbędnych kilogramów zarówno ze względu na poprawę samopoczucia, jak i samego wyglądu. Dieta odchudzająca jest często błędnie postrzegana jako ograniczenie do minimum spożycia posiłków lub po prostu jako głodówka. Nic bardziej mylnego! Dobrze zbilansowana dieta redukcyjna ma na celu nie tylko spalanie tkanki tłuszczowej, ale też poprawę zdrowia. Co jeść na redukcji, a czego unikać, aby czuć się lekko, a przede wszystkim dobrze? Czytaj dalej i poznaj tajniki diety redukcyjnej.

Czym jest dieta redukcyjna?

Celem diety redukcyjnej jest zmniejszenie masy ciała i spalanie tkanki tłuszczowej. To rodzaj diety odchudzającej, której główną zasadą jest ograniczenie ilości dostarczanych do organizmu kalorii, niż wynosi dzienne zapotrzebowanie. Zmniejszenie deficytu energetycznego w żywieniu może osiągnąć nawet 1000 kcal. Co jeść na redukcji tłuszczu, aby przynosiła zamierzone efekty? Koniecznie zacznij od określenia swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jest to kwestia indywidualna każdego człowieka, uzależniona od wielu czynników, takich jak płeć, wiek, masa ciała, czy nawet tryb życia. Aby obliczyć zapotrzebowanie energetyczne, wystarczy skorzystać ze specjalnego kalkulatora. Od otrzymanego wyniku odejmujesz następnie określoną ilość kalorii. Przed rozpoczęciem redukcji masy warto udać się do dietetyka.

Zasady zdrowego odżywiania na diecie redukcyjnej

Podstawową zasadą każdej diety jest to, aby była bezpieczna Twojego organizmu. W kwestii tego, co jeść na redukcji tkanki tłuszczowej, przede wszystkim przestrzegaj podstawowych zasad prawidłowego żywienia.

- Spożywaj od 4 do 5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasu. Koniecznie zacznij swój dzień od śniadania! Ostatni posiłek zjedz 2-3 godziny przed snem.

- Dieta redukcyjna powinna być bogata w węglowodany, które są głównym źródłem energii. Najlepiej, żeby były to węglowodany złożone, o niskim indeksie glikemicznym. Co jeść na redukcji? Uzupełnij dietę o nieprzetworzone produkty zbożowe – pieczywo pełnoziarniste, makaron razowy, czy też gruboziarniste kasze.

- Równie ważne są pełnowartościowe białka, będące głównym budulcem mięśni. Możesz dostarczać je do organizmu, jedząc chude mięso i ryby, jaja, produkty mleczne lub nasiona roślin strączkowych.

- Nie zapominaj o tłuszczach! Wzbogać swoją dietę o oliwę z oliwek lub olej rzepakowy, a także nasiona dyni, słonecznika. Źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są również tłuste ryby, takie jak makrela czy łosoś. Unikaj tych pochodzenia zwierzęcego.

- Jeżeli zastanawiasz się, co jeść na redukcji, dodatkiem do każdego posiłku powinny być świeże warzywa i owoce. Zawartość błonnika powoduje uczucie sytości, dzięki czemu jesz mniej.

- Pij dużo wody! Co najmniej 1,5-2 l dziennie. Nie ograniczaj także picia herbat ziołowych lub zielonych.

- Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach. Aktywność fizyczna w połączeniu z dietą to klucz do sukcesu!

Co jeść na redukcji tkanki tłuszczowej?

Zdrowa dieta odchudzająca powinna opierać się nie tylko na zasadach zdrowego odżywiania, ale również zbilansowanych posiłkach. Muszą one dostarczać niezbędnych składników odżywczych. Co zatem jeść na redukcji tłuszczu?

- Warzywa i owoce – są cennym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych. Warzywa są ponadto niskokaloryczne. W przypadku owoców pamiętaj, że zawierają sporo cukru. Najlepiej spożywać je 2 razy dziennie i unikać wysokokalorycznych bananów czy winogron.

- Chude mięso i ryby – to źródło pełnowartościowego białka w diecie. W kwestii tego, co jeść na redukcji, warto wzbogacić ją o drób, a także ryby, które są źródłem kwasów Omega-3.

- Nabiał – spożywaj chude, ale niepozbawione całkowicie tłuszczu produkty, takie jak kefir, maślanka czy jogurty naturalne.

- Produkty pełnoziarniste – razowe pieczywo, płatki zbożowe, pełnoziarniste makarony i kasze to podstawa diety odchudzającej. Produkty te znajdziesz w naszym sklepie.

- Tłuszcze roślinne – codzienne posiłki powinny zawierać oliwę z oliwek lub olej rzepakowy, a także orzechy i nasiona roślin.

Dietę odchudzającą możesz wzbogacić o naturalne spalacze tłuszczu. Co jeść na redukcji, aby zwiększyć metabolizm i pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej? Zamiast sztucznie słodzonych soków wybierz czerwoną lub zieloną herbatę, a także kawę paloną. Do codziennych posiłków dodawaj ostre przyprawy, takie jak chili, pieprz cayenne, czosnek, kurkumę oraz imbir. Na spalanie tkanki tłuszczowej korzystny wpływ ma również witamina C, zawarta w warzywach i owocach.

Jakich posiłków i składników unikać w diecie redukcyjnej?

Zrezygnuj ze słodkich i słonych przekąsek. Batonikom, ciasteczkom i fast foodom powiedz stanowcze NIE! Koniecznie wyeliminuj z codziennej diety alkohol, sztucznie słodzone napoje i wysokoprzetworzoną żywność. Zwracaj uwagę na skład produktów – im krótszy, tym lepszy. Posiłki przygotowuj samodzielnie. To gwarancja, że Twój jadłospis będzie składał się wyłącznie ze sprawdzonych produktów.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium