do kasy suma: 0,00 zł
Kategorie blog
Czym zastąpić cukier? Zdradzamy kulinarne triki! 0
Czym zastąpić cukier? Zdradzamy kulinarne triki!

Doskonała sylwetka nie zawsze jest dowodem na Twoje zdrowie. Pomimo podejmowanej aktywności fizycznej, warto zwrócić uwagę także na dietę. Jeśli jest w niej zbyt wiele węglowodanów, możesz czuć pogorszenie samopoczucia. Koniecznie sprawdź, czym zastąpić cukier w diecie i uatrakcyjnij swoje potrawy! Szybko przekonasz się, że zdrowe jedzenie może być także smaczne, a Ty na co dzień nie musisz rezygnować z ulubionych przekąsek.

Cukier jest wszędzie!

To prawda – cukier występuje niemal wszędzie. Znajdziesz go w owocach i warzywach, a także – w zdecydowanej większości produktów spożywczych. To dlatego tak ważne jest stałe monitorowanie składów tego, co trafia na Twój talerz. Cukier znajdziesz nie tylko w żywności wysokoprzetworzonej i w słodyczach, ale także w produktach, które pozornie są zdrowe. Należą do nich jogurty, soki, także świeżo wyciskane oraz sosy do sałatek często wybieranych przez osoby dbające o swoją sylwetkę.

Zatem, jak uniknąć składnika, który jest wszędzie? Podpowiadamy, czym zastąpić cukier, by cieszyć się niską masą ciała, zdrowiem i doskonałym samopoczuciem. Zanim jednak sprawdzisz, jakie masz możliwości, przekonaj się, dlaczego warto to zrobić!

Dlaczego warto ograniczyć cukier w diecie?

Nadmiar cukru bez wątpienia szkodzi. Warto pamiętać, że nie jest prawdą, że grozi wyłącznie cukrzycą (z tą chorobą zmagają się także osoby, które go nie nadużywają). Zbyt częste jedzenie słodyczy, picie słodkich napojów i sięganie po dosładzane produkty najczęściej skutkuje wyraźnym pogorszeniem stanu zdrowia. Utrudnia utrzymanie prawidłowej masy ciała, zwiększa ryzyko wystąpienia próchnicy, sprzyja rozwojowi wielu chorób przewlekłych, w tym nadciśnienia, chorób metabolicznych i układu krążenia. Nadmiar cukru w diecie przyspiesza proces starzenia się organizmu, wzmaga nerwicę, depresję i niepokój. Co więcej – cukier uzależnia podobnie jak alkohol i narkotyki. Ważne jest nie tylko uświadomienie sobie problemu, ale także chęć świadomej walki z nim. Warto wiedzieć, czym zastąpić cukier. Wówczas dania nadal będą smaczne, a Ty będziesz cieszył się zdrowiem!

Sprawdzone sposoby na ograniczenie cukru w diecie

Cukier w diecie bezwzględnie należy ograniczyć. Nie oznacza to jednak, że musisz z niego całkowicie rezygnować. Poznaj sprawdzone sposoby na to, by spożywać go mniej i sprawdź, czym mądrze go zastąpić. Wówczas płynnie przejdziesz do zdrowej i pełnowartościowej diety, jedząc tak, jak lubisz! W końcu – w rozsądnych ilościach na pewno Ci nie zaszkodzi!

- Zamiast jogurtów słodzonych, wybieraj te naturalne. Możesz mieszać je z owocami lub płatkami owsianymi i miodem. Ciekawym rozwiązaniem są także miody z dodatkami, na przykład z orzechami lub żurawiną.

- Masz ochotę na coś słodkiego? Sięgnij po bakalie! Pamiętaj jednak o zdrowym rozsądku – podobnie jak w przypadku cukru, także ich nie należy spożywać w nadmiarze.

- Korzystaj z przypraw. Wyraźnie poprawiają smak potraw, w tym również koktajli i smoothie, bez konieczności dosładzania.

- Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu. Pijąc 2 litry wody, zredukujesz chęć na słodycze.

- Samodzielnie przygotuj musli! To nie tylko ciekawe doświadczenie kulinarne, ale także sposób na wyraźne ograniczenie cukru w diecie. Wystarczą miód, płatki owsiane lub inne i suszone owoce.

- Korzystaj nie tylko ze słodkich owoców, ale także – słodkich warzyw. Możesz przygotować frytki z batatów albo z dyni. Będą naprawdę doskonałe!

- Koniecznie czytaj etykiety! Wybieraj produkty ekologiczne, domowe i takie, które nie zostały dosłodzone.

Czym zastąpić cukier i przygotować zdrowe słodycze?

Szukasz sposobów na to, czym zastąpić cukier? Kilka praktycznych inspiracji znalazłeś już powyżej. Czas poznać produkty, które powinny na stałe zagościć w kuchennej szafce. Należą do nich:

- miody, które doskonale sprawdzą się w ciastach, deserach i jako dodatek do słodkich śniadań. Są nie tylko lepszym wyborem niż biały cukier, ale przede wszystkim – o wiele zdrowszym. Wspomagają walkę z przeziębieniami i wzmacniają odporność.

- syrop klonowy, który podobnie jak miód jest produktem naturalnym. Co ciekawe, otwarty możesz przechowywać do 18 miesięcy. Jest zdecydowanie zdrowszy od białego cukru, a dodatkowo – może być stosowany przez osoby, które są na diecie bezcukrowej.

- Kolejną alternatywną dla cukru białego jest syrop daktylowy. Ten produkt jest naprawdę słodki! Nie można się dziwić – już same daktyle wyróżniają się słodkim smakiem. Jest zdecydowanie zdrowszy, jednocześnie jednak charakteryzuje się wysokim indeksem glikemicznym, dlatego nie należy go nadużywać.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium