Kategorie blog
Ile orzechów dziennie warto jeść? Wszystko zależy od odmiany! 0
Ile orzechów dziennie warto jeść? Wszystko zależy od odmiany!

Jedzenie orzechów wciąga – wystarczy sięgnąć po jedną garść, by nie móc skończyć przez cały wieczór. Niestety, chociaż orzechy wykazują szereg zalet, są zdrowe, pozytywnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie mózgu i kondycję organizmu, ich nadmiar nie służy nikomu. Zatem, ile orzechów dziennie możesz zjeść, by cieszyć się zdrowiem i doskonałą sylwetką? Czytaj dalej i sprawdź, co musisz wiedzieć.

Bogaty wybór orzechów – warto mieć je wszystkie!

Odmian orzechów jest naprawdę dużo. Decydując się na uzupełnienie kuchennych szafek wartościowymi produktami, zdecydowanie warto sięgnąć po większość z nich. Unikaj jednak kupowania orzeszków solonych, prażonych lub tych w smakowych panierkach. Dodatki niepotrzebnie zwiększają kaloryczność i tak już pożywnych przekąsek, a proces prażenia wyraźnie zmniejsza ilość antyoksydantów w ich składzie. Zatem – gdzie kupić i ile orzechów dziennie spożywać, by czerpać z nich to, co najlepsze?

Pozytywne właściwości orzechów

Orzechy, bez względu na to, na jaką odmianę się zdecydujesz, wyróżniają się szeregiem pozytywnych właściwości. Cechuje je nie tylko wysoka zawartość białka (aż 20% w przypadku pistacji), ale także – witamin, minerałów i wartościowych pierwiastków. Ich obecność w diecie pomaga przeciwdziałać starzeniu się skóry, wspomaga profilaktykę chorób, w tym także cukrzycy, otyłości i nowotworów, pozwala utrzymać prawidłową masę ciała i poprawia nastrój. Zdecydowanie warto sięgać po nie jak najczęściej. Warto jednak wiedzieć, ile orzechów dziennie będzie „bezpieczną” dawką i co robić, by nie dać się wciągnąć w „chrupanie”, które trudno przerwać.

Jak jeść orzechy, żeby nie przesadzić?

Zdrowe i wysokojakościowe produkty, jeśli nie są spożywane z rozwagą, także mogą stać się przyczyną nadwagi. Chociaż chrupać orzechy przed telewizorem lubi niemal każdy, zdecydowanie nie tędy droga. Warto jednak zadbać, by w domowej spiżarce znalazło się kilka rodzajów tych ziaren strączkowych. Dlaczego? Ponieważ dodają smaku potrawom i sprawiają, że dieta przestaje być nudna! Jak możesz je wykorzystać, by jednocześnie panować nad dzienną porcją orzechów?

- Orzechy to doskonały dodatek do sałatek. Wystarczy zaledwie kilka sztuk, by całość nabrała wyjątkowego smaku;

- Przygotowujesz koktajl lub smoothie? Warto ozdobić je orzechami, a kilka – zmiksować z jogurtem i owocami. Takie połączenie zachwyci Cię nie tylko wyglądem, ale także smakiem;

- Wykorzystaj orzechy, jako uzupełnienie drugiego śniadania lub potraktuj je jako przekąskę. Pamiętaj jednak, że zabranie całego opakowania ze sobą nie jest dobrym pomysłem. Zdecydowanie rozsądniej będzie odpowiednią ilość przełożyć do zamykanego pudełeczka – wtedy zjesz dokładnie tyle, ile powinieneś!

- Unikaj orzechów z dodatkami oraz prażonych. Sól, słone panierki albo czekolada zwiększają kaloryczność przekąski i obniżają ich jakość.

Ile orzechów dziennie? Jak to oszacować?

Już wiesz, że orzechy są tłuste i wysokokaloryczne, jednocześnie jednak – rozsądnie spożywane pozwalają kontrolować masę ciała. Zatem ile orzechów dziennie jeść, by cieszyć się wszystkimi korzyściami, jakie zapewniają?

Powszechnie uważa się, że orzechy powinny być spożywane w ilości odpowiadającej jednej garści. Zależnie od tego, na jaki rodzaj orzechów się zdecydujesz, będzie to od 10 do 25 sztuk, a w przypadku pistacji (jednak koniecznie nieprażonych) aż 40. Zdarza się jednak, że dwie garście orzechów są akceptowane. Dotyczy to osób aktywnych. Warto jednak pamiętać, że bez względu na poziom aktywności nie poleca się orzechów w panierkach i w czekoladzie.

Kiedy orzechów w diecie jest zdecydowanie za dużo? Wtedy, gdy nie uprawiasz sportu i sięgasz po drugą garść lub bez względu na częstotliwość i intensywność aktywności spożywasz trzy i więcej garści orzechów. Taka ilość zdecydowanie negatywnie wpłynie na Twoją masę ciała i sprawi, że będziesz czuł się po prostu ciężko.

Orzechy, na które musisz uważać

Orzechy orzechom nierówne – właśnie dlatego, zastanawiając się, ile orzechów dziennie warto spożywać, należy mieć na uwadze ich rodzaj. W przypadku orzechów brazylijskich, makadamia i nerkowca, warto wziąć pod uwagę fakt, że są bogate w tłuszcze nasycone, które w nadmiarze mogą być niekorzystne dla zdrowia. W przypadku tych odmian garść zdecydowanie wystarczy.

Rozsądne jedzenie orzechów pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie, pozwalając Ci cieszyć się witalnością i pełnią sił! Zamów najlepsze odmiany, zamknij w szczelnych słoikach i na bieżąco uzupełniaj zapasy. Dzięki takiemu prostemu trikowi Twoja dieta nigdy nie będzie nudna!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl