do kasy suma: 0,00 zł
Kategorie blog
Jak szybko przytyć? Zdrowe sposoby na wzrost wagi 0
Jak szybko przytyć? Zdrowe sposoby na wzrost wagi

Osoby bardzo szczupłe kiedyś utożsamiane były z okazem zdrowia. Jeszcze kilka lat temu panowała moda na obsesyjne wręcz odchudzanie. Ideał sylwetki, wzorowany na postaciach ze świata mody, stał się poniekąd kanonem piękna. Wzrost świadomości w zakresie prawidłowego odżywiania sprawił, że wiele osób zaczęło zauważać, że wychudzona sylwetka wcale nie jest oznaką zdrowia. Co więcej, okazało się, że nie trzeba stosować drakońskich diet, aby wyglądać dobrze. Bardzo wiele osób, zwłaszcza tych cierpiących na niedowagę, pragnie przybrać kilka dodatkowych kilogramów. Jak szybko przytyć i zrobić to zdrowo? Koniecznie przeczytaj!

Kiedy powinieneś przybrać kilka dodatkowych kilogramów?

Zacznijmy od tego, że zdrowe tycie nie jest równoznaczne z otyłością. Najczęściej dietę na przybranie kilogramów stosują osoby, mające niedowagę. Jeżeli jesteś jedną z nich i nie wiesz, jak szybko przytyć, zapytaj o to dietetyka. Przeprowadzi on dokładną analizę składu ciała, na podstawie której przygotuje odpowiednią, indywidualną dietę. Jeżeli jednak chcesz tak po prostu zyskać kilka dodatkowych kilogramów, powinieneś zacząć od sprawdzenia swojego współczynnika BMI. Określi on prawidłowe proporcje pomiędzy masą Twojego ciała a wzrostem. Kiedy wskaźnik spada poniżej 18,5 oznacza to niedowagę.

W jaki sposób możesz szybko przytyć 5 kg i zrobić to właściwie?

Nagły wzrost wagi wpływa niekorzystnie na metabolizm, powodując jego spowolnienie. Niekontrolowane tycie może doprowadzić do nadmiernego rozciągnięcia ścian żołądka. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Zwiększone łaknienie spowoduje, że przytyjesz więcej, niż chciałeś. Zbyt szybkie przybieranie na wadze ma też wpływ na kondycję skóry. Kiedy szybko tyjesz, pojawiają się na niej rozstępy, które pozostawiają trwałe, nieestetyczne blizny. Nagły wzrost wagi może też wywołać dolegliwości układu pokarmowego, takie jak wymioty i biegunka.

Jak szybko przytyć 5 kg, ale w sposób bezpieczny dla zdrowia? Najlepszym sposobem jest zwiększenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jest to podstawowa zasada zdrowego – daj swojemu ciału więcej kalorii, niż potrzebuje. Znając zapotrzebowanie energetyczne organizmu, powinieneś dodać do niego na początek około 300 kcal i stopniowo zwiększać ich ilość w kolejnych tygodniach. Dzięki temu Twój organizm będzie powoli przyzwyczajał się do nowych nawyków żywieniowych.

Co jeść, aby szybko przytyć? Przygotuj prawidłowo zbilansowany posiłek

Kiedy zastanawiasz się, jak szybko przytyć 2 kg lub 5 kg, to myślisz o nieograniczaniu się w spożywanych posiłkach. Oczywiście możesz jeść wszystko, ale chodzi o to, aby nie dostarczać organizmowi wyłącznie pustych kalorii, które będą odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej. Dieta na przytycie musi być zbilansowana i składać się z jak najmniej przetworzonych produktów. Prawidłowy posiłek powinien zawierać wysokowartościowe składniki. Ich ilość uzależniona jest od tego, czy uprawiasz aktywność fizyczną. Co powinieneś jeść, jak chcesz szybko przytyć?

- Białko – główny składnik budulcowy w organizmie. Jego najlepszym źródłem jest chude mięso, ryby, jaja, rośliny strączkowe oraz produkty mleczne. Białko powinno być spożywane w ilości od 15-25%.

- Węglowodany – paliwo napędowe organizmu. Są głównym źródłem energii. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją masę, zrezygnuj z cukrów prostych na rzecz złożonych. Węglowodany znajdziesz m.in. w produktach zbożowych, ziemniakach lub kaszach. Powinny stanowić od 40-50% zapotrzebowania energetycznego.

- Tłuszcze – przede wszystkim wspomagają wchłanianie witamin. Powinny stanowić 30% zapotrzebowania energetycznego. Najczęściej dostarczane są w postaci dodatków, takich jak nasiona, pestki, orzechy, oliwa z oliwek. Są one źródłem zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych.

- Owoce i warzywa – są bogactwem witamin i substancji odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Pamiętaj o regularnej aktywności fizycznej!

Kwestia tego, jak szybko przytyć, nie ogranicza się jedynie do jedzenia. Wbrew pozorom ważny jest również odpowiedni trening. Niektórzy uważają, że przybieranie na wadze jest równoznaczne z wyeliminowaniem jakichkolwiek aktywności fizycznych. Nic bardziej mylnego. Regularna dawka sportu jest jednym z etapów zdrowego przybierania na wadze. Najlepszy jest trening siłowy, który stymuluje pracę mięśni i wpływa na rozrost ich tkanek. Jednocześnie chronisz swoje ciało przed zwiększaniem się tkanki tłuszczowej. Ponadto efektywny trening wzmaga apetyt.

Jak szybko przytyć? Krótkie podsumowanie

Dieta na przytycie nie opiera się na jedzeniu dużych ilości pokarmów. Nie polega również na jedzeniu fast foodów bogatych w puste kalorie. Zdrowe przybieranie na wadze nie jest równoznaczne ze wzrostem tkanki tłuszczowej. Skupia się głównie na budowaniu mięśni. Kwestia jak szybko przytyć 2 kg lub 5 kg powinna być przemyślana, a dieta dopasowana do Twoich potrzeb. Przede wszystkim powinna opierać się na zbilansowanych posiłkach, które dostarczą Ci odpowiednią ilość kalorii, jednocześnie zaopatrując organizm w niezbędne wartości odżywcze.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium